Dünya genelindeki oyuncuların yüzde 27’si, oyun başında geçirilen süre konusunda ebeveynlerine yanlış bilgi veriyor. Oyun oynamaktan duyulan utancın, temel olarak “Sağlığınız için kötü” veya “Beynini çürütüyor” gibi olumsuz damgalardan kaynaklandığı ifade ediliyor. Türkiye’de ise oyuncuların yüzde 28’si, ne kadar süre oyun oynadığını ebeveyninden saklıyor.
‘Kaspersky’ tarafından 2020 yılının Kasım ayında 17’den fazla ülkede ve 35 yaşının altındaki 5 bin 31 katılımcı ile gerçekleştirilen ‘Generation Game’ araştırmasına göre; dünya genelindeki oyuncuların yüzde 27’si, çok fazla oyun oynadığı için utanıyor ve oyun başında geçirilen süre konusunda ebeveynlerine yanlış bilgi veriyor. Araştırma, katılımcıların yanıtlarına dayanarak oyun oynama alışkanlıklarını ortaya koymayı amaçlıyor. Ayrıca araştırma ekibinin; bu durumun, oyuncular ile ebeveynleri arasındaki dinamikleri nasıl değiştirdiğini ve bu alandaki bariyerleri yıkmak için neler yapılabileceğini değerlendirmeyi de hedeflediği dile getiriliyor.
Ankete katılan oyuncuların yanıtlarına göre; oyun oynamaktan duyulan utanç, “Sağlığınız için kötü (%61)” veya “Beynini çürütüyor (%42)” gibi olumsuz damgalardan kaynaklanıyor. Türkiye’de ise oyuncuların yüzde 28’si, ne kadar süre oyun oynadığını ebeveyninden saklıyor. Türkiye’deki ebeveynler arasında; oyunların çocukların beynini çürüttüğünü düşünenlerin oranının, yüzde 51 seviyesinde olduğu ifade ediliyor.
Katılımcıların yüzde 48’i, ebeveynlerin de oyun oynaması durumunda ilişkilerinin daha iyi olacağına inanıyor
Diğer yandan; Türkiye’deki oyuncular için en büyük hayal kırıklığı, ebeveynlerin oyunlar sayesinde çocuklarını olumlu birçok yönlerini geliştirdikleri için takdir ettikleri halde tutkuları konusunda onlarla daha az etkileşim kurmalarından kaynaklanıyor. Uzmanlar; esas olarak oyun ve oyun oynamanın sosyal unsurlarının, film ve müzikten çok farklı olduğuna işaret ediyor. Ebeveynlerin takdir ettikleri beceriler ise şöyle sıralanıyor: Yabancı dil öğrenimi (%47), yaratıcılık (%41), sosyal beceriler (%30) ve problem çözme (%30). Ayrıca; ankete katılanların yüzde 48’i, ebeveynlerin de oyun oynaması durumunda ilişkilerinin genel olarak daha iyi olacağına inanıyor.
Kaspersky Pazarlama Başkan Yardımcısı Andrew Winton ise konuya ilişkin açıklamasında, “Oyun bu yıl birçok kişiye büyük destek sağladı. Zor zamanlarda teselli, rahatlama ve arkadaşlık sundu. Ancak birçok aile için oyunla ilgili olumsuz algılar, bu konuda açık bir diyaloğu mümkün kılmak ve ilişki kurmak açısından ters etki yaratıyor. Annelerin bilge sözlerinin, oyuncular ve ebeveynler arasında daha iyi ve daha olumlu konuşmaların başlaması için yardımcı olacağını umuyoruz” ifadelerine yer veriyor.
Teknoloji haber bülteni DigiToll’ü izlemek için tıklayınız.
İlginizi çekebilir:
Oyun Şirketleri Çalışanları, Siber Saldırı ve Siber Suçluların Hedefinde!
‘AMD’ Tabanlı ‘Lenovo Legion 7’ Oyuncu Bilgisayarı Tanıtıldı!
Tecno, Oyun Tutkunları İçin Geliştirdiği ‘POVA’ Akıllı Telefon Modelini Türkiye’de Satışa Sundu!