AMD, NVIDIA’nın DLSS (Derin Öğrenme Süper Örnekleme) teknolojisine yeni bir rakip geliştirdi. 40’tan fazla oyun geliştiriciye destek verecek olan AMD FidelityFX Super Resolution (FRS) teknolojisi sunulmaya başlandı. AMD ’nin FRS teknolojisi oyunların yüksek kalite ve çözünürlükte deneyimlenmesine olanak tanıyacak.
AMD yaptığı duyuruyla son teknoloji görüntü iyileştirme çözümü olan AMD FidelityFX Super Resolution ’ın (FSR) kullanıcılara sunulduğunu açıkladı. AMD FSR, kare oranlarını artırmak ve yüksek kalite ve çözünürlüklü oyun deneyimleri sunmak için tasarlanmış, açık kaynaklı ve platformlar arası bir teknolojidir. 40’tan fazla oyun geliştiricisi oyun ve oyun motorlarına FSR desteği ekleyeceğini açıkladı. Halihazırda 22 Racing Series, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, Terminator: Resistance ve The Riftbreaker gibi yedi oyunda FSR desteği bulunuyor. Yıl sonuna kadar aralarında DOTA 2, Far Cry 6 ve Resident Evil Village’ın bulunduğu birçok oyunun da FSR desteği eklemesi bekleniyor.
100’den fazla AMD işlemci ve GPU’ya geniş destek sunan FSR, seçili oyunlarda doğal çözünürlükle karşılaştırıldığında 4K çözünürlükte “Performans” modunda 2.4 kat daha yüksek performans sunuyor. Uzamsal çözünürlük yükseltme teknolojisi, gelişmiş bir kenar oluşturma algoritmasıyla kaynak görüntünün özelliklerini analiz ederek daha yüksek bir çözünürlükte tekrar üretir, ardından da kaplama detaylarını geliştirmek için keskinliği artırır. Tüm bunların sonucunda süper yüksek kalitede kenarlara ve belirgin piksel detayına sahip bir görüntü sunulur.
AMD FSR, oyuncuların görüntü kalitesi ve performans arasındaki dengeyi ayarlamalarına imkân tanımak için Ultra Kalite, Kalite, Dengeli ve Performans gibi dört kalite ayarı sunar. Bu sayede oyuncular, ışın izleme dahil en çok performans gerektiren durumlarda akıcı oynanışa sahip olurlar. Ultra Kalite modunda FSR görsel kalitesi, doğal çözünürlükten neredeyse farksızdır.
Ölçeklenebilir açık kaynaklı bir çözüm
Yeni ve eski oyunlara kolay entegre edilebilen AMD FSR, DirectX® 11, 12 ve Vulkan® API’leri tarafından destekleniyor. Birçok APU ve grafik donanımını destekleyen FSR, AMD Radeon™ RX 5000 ve Radeon RX 6000 serisi grafik kartları ve mobil grafik işlem üniteleri için optimize edilmesinin yanında AMD Radeon RX 500 serisi, Radeon RX 480/470/460, Radeon RX Vega serisi grafik kartlarında, tüm Radeon grafikli AMD Ryzen İşlemciler ve çeşitli rakip grafik ürünlerinde de desteklenmektedir.
AMD FSR’nin oyun geliştiricilere temmuz ayının ortalarında oyun geliştiricilere AMD GPUOpen üzerinden sunulması bekleniyor.
Stüdyo ve oyun desteği
AMD FSR, lider stüdyo ve oyun geliştiricilerle yakın şekilde yapılan çalışmalarla geliştirildi. 40’tan fazla oyun geliştirici, büyük oyun ve oyun motorlarına FSR’yi ekleme ve destekleme sözü verdi. Çok daha fazlasının da FSR’yi oyunlarına eklemesi bekleniyor.
İlginizi Çekebilir:
RAZER, Amiral Gemisi AMD Oyun Laptopu Yeni Razer Blade 14 ‘ü Tanıttı
AMD, Yeni Mobil Grafik İşlemci Birimi Modellerini Tanıttı!
Monster Tulpar T7 V22.1 Kutu Açılımı – RTX 3060 Kullanan Oyuncu Bilgisayarı!: