Okuma Süresi
2 dakika

Fortnite, RTX ekran kartları için geliştirilmiş olan ‘Ray Tracing’ ve ‘DLSS 2.0’ teknolojisi desteğini bugün kullanıma sundu. 

NVIDIA, Eylül ayı başlarında Fortnite için hem ‘DLSS 2.0’ hem de ‘Ray Tracing’ desteği sunacağını açıklamıştı. Şirket, kısa bir süre önce Epic Games’in merakla beklenen “Fortnite RTX” güncellemesini oyun-severlerin beğenisine sundu. NVIDIA’nın bugün içerisinde, yeni bir “GeForce Game Ready” sürücüsü de yayınlamayı planladığı ifade edildi.

Aktarılan detaylara göre; Fortnite için yayınlanan “RTX” güncellemesi, birçok görsel yeniliği de beraberinde getiriyor. Güncelleme ile beraber; oyunun gölgeleri, yansımaları, ortam kaplamaları ve küresel aydınlatma daha da geliştirilmiş bir hale geliyor.

Fortnite Ray Tracing Detayları

Fortnite ‘Ray Tracing (Işın İzleme)’ teknolojisi desteğine ilişkin ilk güncelleme detayları ise şu şekilde:

Işın İzlemeli Yansımalar: Bu ayar, Fortnite’daki su kütlelerine ve diğer yansıyıcı yüzeylere gerçekçi yansımalar ekliyor. Oyun ayrıntılarını, karakterleri, düşmanları, silah efektlerini ve daha fazlasını daha göz alıcı bir şekilde görebilirsiniz. Işık kaynakları, yüzeylere ve nesnelere doğrusal bir şekilde yansıtılacağından ötürü oyunun görünümünü daha dinamik bir hale getirecektir.

Işın İzlemeli Gölgeler: Işın izleme özelliği etkinleştirildiğinde Fortnite’ın dinamik gölgeleri önemli bir yükseltme elde edecek ve gölge kaynağından uzaklık arttıkça doğrusal yumuşama ile sahne boyunca gerçekçi bir uzanma görüntüsü sağlayacağı belirtiliyor. Işın izlemeli gölgeler günün saati değiştikçe, etkili bir biçimde dinamik olarak güncelleneceği de açıklanan bilgiler arasında yer alıyor.

Işın İzlemeli Ortam Tıkanıklığı: Nesnelerin ya da yüzeylerin buluştuğu yerde ışık tıkanır ve ince gölgeler oluşturur. Oyunlarda bu Ambient Occlusion (AO), nesneleri ve en küçük ayrıntıları toparlamak için bir anahtardır. Işın izleme ile AO gölgelemesini çok daha doğru hale getirerek Fortnite’ı daha göz alıcı düzeye getirebiliriz.

Işın İzlemeli Küresel Aydınlatma: Fortnite’on haritaları ve dünyaları dinamik olarak oluşturulmuş ve yok edilmiş nesnelerden oluşuyor. Böylece önceden pişirilmiş ışık etkileşimini de engelliyor. Bu nedenle, gökyüzü ışıkları tek ve gerçek zamanlı çevresel aydınlatmayı sağlıyor.

Teknoloji haber bülteni DigiToll‘ü izlemek için tıklayınız.

İlginizi çekebilir:

NVIDIA, Fortnite İçin ‘Ray Tracing’ ve ‘DLSS 2.0’ Desteğini Duyurdu!

Fortnite, Google Play Store ve App Store’dan Kaldırıldı!

Fortnite 2. Bölüm 3. Sezon Yayınlandı – İlk İzlenimler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz