Bu içeriği değerlendirin.
Okuma Süresi
7 dakika

NVIDIA, teknoloji alanında çığır açmaya hazırlanan yeni ürünlerini tanıttı. Bu ürünler en çok da oyun severleri mutlu edecek!

NVIDIA bugün, yeni amiral gemisi RTX 4090 GPU’nun öncülüğünde, bir önceki nesle göre 4 kata kadar daha yüksek performansa sahip, oyuncular ve içerik oluşturucular için devrim niteliğinde performans sağlamak üzere tasarlanan GeForce RTX® 40 Serisi GPU’larını tanıttı.

Yeni NVIDIA® Ada Lovelace mimarisine dayanan dünyanın ilk GPU’ları olan RTX 40 Serisi, performans ve verimlilik konusunda birçok markaya öncülük etmeye hazırlanıyor. Bunun yanı sıra piksel oluşturmada yapay zekanın kullanıldığı, gerçek zamanlı ışın izleme ve nöral işlemede yeni bir çağı temsil ediyor.

NVIDIA CEO’sundan Açıklama Geldi!

NVIDIA’nın kurucusu ve CEO’su Jensen Huang, GeForce® Beyond: Special Broadcast at GTC’de yaptığı açıklamada “RTX ışın izleme ve nöral işleme çağı tüm hızıyla devam ediyor. Yeni Ada Lovelace mimarimiz bunu bir sonraki seviyeye taşıyor. Ada, oyuncular için adeta bir kuantum sıçraması sağlıyor ve tamamen simüle edilmiş dünyalar yaratmanın yolunu açıyor. Ada, önceki neslin 4 katına ulaşan performansıyla endüstride yeni bir standart belirliyor.” ifadelerini kullandı.

DLSS 3, Daha Hızlı Oyun Deneyimi için Tüm Kareyi Oluşturuyor

Huang ayrıca, şirketin oyunlar ve yaratıcı uygulamalar için geliştirdiği Derin Öğrenme Süper Örnekleme (Deep Learning Super Sampling) nöral grafik teknolojisindeki bir sonraki devrimi simgeleyen NVIDIA DLSS 3’ü duyurdu. Yapay zeka destekli bu teknoloji, çok daha hızlı oyun oynamak için tüm kareyi tek seferde oluşturabiliyor. GPU’nun tüm kareleri bağımsız olarak oluşturmasına izin vererek, oyunlardaki CPU performans sınırlamalarının üstesinden geliyor.

Unity ve Unreal Engine gibi dünyanın en popüler oyun motorlarında uygulanan bu teknoloji, yakında çıkacak 35’ten fazla oyun ve uygulamayla dünyanın önde gelen oyun geliştiricilerinin çoğundan destek aldı.

Ek olarak, RTX 40 Serisi GPU’larda aşağıdakiler dahil bir dizi yeni teknolojik yenilik yer alıyor:

  • 83 teraflop’a kadar shader gücüne sahip çoklu akış işlemcileri – önceki nesle göre 2 kat daha performanslı.
  • 191’e kadar etkin ışın izleme teraflopa sahip üçüncü nesil RT Çekirdekleri – önceki nesle göre 2,8 kat daha performanslı.
  • 1,32 tensör petaflop performansa sahip dördüncü nesil Tensör Çekirdekleri – FP8 hızlandırma kullanan önceki nesle göre 5 kat daha performanslı.
  • GPU kaynaklarını daha iyi kullanmak adına gölgeleme iş yüklerini anında yeniden planlayarak işlem verimliliğini artıran Shader Execution Reordering (SER). CPU’lardaki sıra dışı yürütme kadar önemli bir yenilik olan SER, ışın izleme performansını 3 kat, oyun içi kare hızlarını %25’e kadar iyileştirir.
  • 2 kat daha hızlı performansa sahip Ada Optik Akış Hızlandırıcı, DLSS 3’ün sahnedeki hareketi tahmin etmesine olanak tanıyarak yapay sinir ağının görüntü kalitesini korumasını ve kare hızını artırmasını sağlar.
  • Özel TSMC 4N proses teknolojisiyle sıkı bir şekilde bir araya getirilen mimari iyileştirmeler, güç verimliliğinde 2 kata kadar sıçrama sağlar.
  • Çift NVIDIA Kodlayıcı (NVENC), dışa aktarma sürelerini yarıya indirir ve AV1 desteği sunar. NVENC AV1 kodlaması, OBS, Blackmagic Design DaVinci Resolve, Discord ve daha fazla uygulama tarafından benimsenmektedir.

Daha Sürükleyici Oyunlar için Yeni Işın İzleme Teknolojisi

Işın izlemeli sahneleri fiziksel olarak doğru aydınlatmayla gerçek zamanlı olarak işlemek, onlarca yıldır grafik işlemenin zirvesi kabul edildi. Aynı zamanda 3D oyunlar ve grafikler gerçek dünyanın en doğru temsilini ekrana koymaya çalıştıkça, ortamların ve nesnelerin geometrik karmaşıklığı artmaya devam etti.

Gerçeğe en yakın grafikleri elde etmek, muazzam hesaplama gücü gerektirir. Cyberpunk 2077 gibi modern ışın izlemeli oyunlar, yalnızca aydınlatmayı belirlemek adına her piksel için 600’den fazla ışın izleme hesaplaması çalıştırıyor. Bu, dört yıl önce piyasaya sürülen ilk ışın izlemeli oyunlara göre 16 kat artışa karşılık geliyor.

Yeni üçüncü nesil RT çekirdekleri, 2 kat daha hızlı ışın üçgeni kesişim testi sağlamak için geliştirildi ve bunun için iki önemli donanım bileşeniyle donatıldı. Bunlardan Opacity Micromap Engine alfa testi geometrisinin ışın izlemesini 2 kat hızlandırırken, Micro-Mesh Engine ek geometrileri ortaya koymak için anında mikro ağlar oluşturma işini üstleniyor. Micro-Mesh Engine, karmaşık geometrilerin geleneksel performans ve depolama maliyetleri olmadan, artan geometrik karmaşadan faydalanmayı sağlıyor.

RTX Remix ve Yeni AV1 Kodlayıcılarla Yaratıcılık Yeniden Tanımlandı

RTX 40 Serisi GPU’lar ve DLSS 3, NVIDIA Studio yaratıcıları için gelişmeler sağlıyor. 3D görüntü sanatçıları, doğru fizik ve gerçekçi malzemelerle tamamen ışın izlemeli ortamlar oluşturabiliyor ve değişiklikleri proxy olmadan, gerçek zamanlı olarak görüntüleyebiliyor.

Video düzenleme ve canlı yayın, geliştirilmiş GPU performansından ve yeni ikili, sekizinci nesil AV1 kodlayıcıların eklenmesinden faydalanıyor. NVIDIA Broadcast yazılım geliştirme kitinde Yüz İfadesi Tahmini, Göz Teması ve Sanal Arka Planda kalite iyileştirmeleri dahil olmak üzere iş ortakları tarafından kullanılabilen üç güncelleme yer alıyor.

NVIDIA Studio yazılım paketine dahil olan NVIDIA Omniverse™, yakında klasik oyunların yeniden yorumlanmış çarpıcı RTX sürümlerini oluşturmak için bir modlama platformu olan NVIDIA RTX Remix ile güçlendirilecek. RTX Remix, mod yapımcılarının oyun öğelerini kolayca yakalamasına, malzemeleri güçlü yapay zeka araçlarıyla otomatik olarak geliştirmesine, ışın izleme ve DLSS ile RTX’i hızla etkinleştirmesine olanak tanıyor.

Portal Artık RTX ON!

RTX Remix, NVIDIA Lightspeed Studios tarafından Valve’in tüm zamanların en iyi video oyunlarından biri olarak kabul edilen ikonik video oyunu Portal’ı yeniden tasarlamak için kullanıldı. Tam ışın izleme ve DLSS 3 gibi gelişmiş grafik özellikleri, oyuna yeni ve çarpıcı bir görünüm ve bambaşka bir his veriyor. RTX’li Portal Kasım ayında, Portal’ın 15. yıldönümünde, RTX grafikli klasik platform oyunu olarak ücretsiz ve resmi indirilebilir içerik olarak piyasaya sürülecek.

GeForce RTX 4090 ve 4080: Zirvedeki Yeni GPU’lar

RTX 4090, şaşırtıcı güç, akustik ve sıcaklık özelliklerine sahip dünyanın en hızlı oyun GPU’su olarak öne çıkıyor. Tam ışın izlemeli oyunlarda DLSS 3’lü RTX 4090, bir önceki neslin DLSS 2’li RTX 3090 Ti’sine kıyasla 4 kata kadar daha hızlı. Bir önceki neslin 450 W güç tüketimini koruyan işlemci, günümüz oyunlarında 2 kata kadar daha yüksek performans gösteriyor. 76 milyar transistör, 16 bin 384 CUDA® çekirdeği ve 24 GB yüksek hızlı Micron GDDR6X belleğe sahip olan GPU, 4K çözünürlüklü oyunlarda kesintisiz saniyede 100’ün üzerinde kare hızı sunuyor. RTX 4090, 12 Ekim Çarşamba günü satışa sunulacak.

Şirket ayrıca iki ayrı konfigürasyonda sunulacak olan RTX 4080’i duyurdu. RTX 4080 16GB, 9 bin 728 CUDA çekirdeğine ve 16GB yüksek hızlı Micron GDDR6X belleğe sahip. DLSS 3 ile günümüz oyunlarında GeForce RTX 3080 Ti’den iki kat daha hızlı, en düşük güç modunda bile GeForce RTX 3090 Ti’den daha güçlü oluşuyla öne çıkıyor. RTX 4080 12GB, 7 bin 680 CUDA çekirdeğine ve 12GB Micron GDDR6X belleğe sahip ve DLSS 3 ile önceki nesil amiral gemisi olan RTX 3090 Ti’den daha hızlı.

Her iki RTX 4080 konfigürasyonu da Kasım ayında satışa sunulacak.

Nasıl Temin Edeceksiniz

GeForce RTX 4090 ve 4080 GPU’lar ASUS, Colorful, Gainward, Galaxy, GIGABYTE, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY ve Zotac gibi en iyi donanım üreticilerinden, stok saat hızına sahip ve fabrikadan hız aşırtmalı modeller de dahil olmak üzere özel kartlar olarak sunulacak.

Dünyanın önde gelen sistem üreticileri olan Acer, Alienware, ASUS, Dell, HP, Lenovo ve MSI tarafından oluşturulan oyun sistemlerinde GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar yer alacak.

DLSS 3: Yapay Zekayla Desteklenen Performans Çarpanı

Işın izleme ve yapay zeka teknolojilerinin birleşimi, görüntü kalitesinde önemli iyileştirmelerin yanı sıra performansta büyük artışlar sağlayarak video oyunlarında devrim yarattı. Bu, GeForce RTX’ten önce görülmemiş bir başarıydı.

GeForce RTX 40 Serisi GPU’lardaki yeni dördüncü nesil tensör çekirdekleri ve Optik Akış Hızlandırıcı’yla güçlendirilen DLSS 3, şirketin eleştirmenlerce beğenilen Derin Öğrenme Süper Örnekleme teknolojisinin en son örneğini simgeliyor ve Optik Çoklu Kare Üretimi adlı yeni bir yetenek sunuyor.

Optik Çoklu Kare Üretimi, yalnızca pikseller yerine görüntü karelerini baştan sona oluşturarak şaşırtıcı bir performans artışı sağlıyor. NVIDIA Ada Lovelace mimarisine dahil edilen yeni Optik Akış Hızlandırıcı, iki ardışık oyun içi görüntüyü analiz ediyor ve karede görünen, ancak geleneksel oyun motoru hareket vektörleri tarafından modellenmeyen nesneler ve öğeler için hareket vektörü verilerini hesaplıyor. Bu sayede parçacıklar, yansımalar, gölgeler ve aydınlatma gibi öğelerin yapay zeka tarafından oluşturulmasında ortaya çıkan görsel uyumsuzluklar büyük ölçüde azaltılmış oluyor.

Hem motor hem optik akış hareketi vektörleriyle birlikte oyundan alınan süper çözünürlüklü kare çiftleri, daha sonra verileri analiz eden ve oyun tarafından oluşturulan her kare için otomatik olarak ek bir kare oluşturan evrimsel bir nöral ağına aktarılıyor. DLSS tarafından oluşturulan kareleri DLSS süper çözünürlüklü karelerle birleştirmek, DLSS 3’ün görüntülenen piksellerin yüzde 90’a yakınını yapay zekayla yeniden oluşturmasını sağlayarak kare hızlarını DLSS olmayan tekniklere kıyasla 4 kata kadar artırıyor.

DLSS Kare Üretimi GPU’da işleme sonrası (post-process) çalıştırıldığı için, oyun CPU yüzünden darboğaza girdiğinde bile kare hızlarını artırabiliyor. Fizik ağırlıklı veya büyük dünyalar içeren oyunlar gibi CPU gücünün sınırlı kaldığı oyunlarda, DLSS 3 GeForce RTX 40 Serisi GPU’ların oyunu CPU’nun oyunu hesaplayabileceği kare hızının iki katı hızda oluşturmasını sağlıyor.

DLSS 3 entegrasyonları, GPU ve CPU’yu senkronize ederek optimum yanıt ve düşük sistem gecikmesi sağlayan NVIDIA Reflex’i de içeriyor.

Oyun Geliştiricileri DLSS 3’ü Kucaklıyor: 35’ten Fazla Oyun ve Uygulama Çok Yakında Hazır

DLSS 3’ün devrim niteliğindeki gücü, sanatsal vizyonlarını ifade etmek isteyen oyun geliştiricileri için bir nimet niteliğinde. Bu teknoloji, Unity ve Unreal Engine gibi dünyanın en popüler oyun motorlarına taşınıyor. DLSS 3 ayrıca aşağıdakiler dahil olmak üzere 35’ten fazla oyun ve uygulamanın yer aldığı dünyanın önde gelen oyun geliştiricilerinin çoğundan destek aldı:

  • A Plague Tale: Requiem
  • Atomic Heart
  • Black Myth: Wukong
  • Bright Memory: Infinite
  • Chernobylite
  • Conqueror’s Blade
  • Cyberpunk 2077
  • Dakar Rally
  • Deliver Us Mars
  • Destroy All Humans! 2 – Reprobed
  • Dying Light 2 Stay Human
  • F1® 22
  • F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
  • Frostbite Engine
  • HITMAN 3
  • Hogwarts Legacy
  • ICARUS
  • Jurassic World Evolution 2
  • Justice
  • Loopmancer
  • Warhammer 40,000: Darktide
  • Marauders
  • Microsoft Flight Simulator
  • Midnight Ghost Hunt
  • Mount & Blade II: Bannerlord
  • Naraka Bladepoint
  • NVIDIA Omniverse™
  • NVIDIA Racer RTX
  • PERISH
  • Portal With RTX
  • Ripout
  • S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl
  • Scathe
  • Sword and Fairy 7
  • SYNCED
  • The Lord of the Rings: Gollum
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • THRONE AND LIBERTY
  • Tower of Fantasy
  • Unity
  • Unreal Engine 4 & 5

DLSS 3 DLSS 2 entegrasyonlarının üzerine kurulduğundan, oyun geliştiricileri halihazırda DLSS 2 veya NVIDIA Streamline destekleyen mevcut oyunlarda bunu hızlı bir şekilde etkinleştirebilecekler.

DLSS 3 12 Ekim’de Geliyor

DLSS 3, GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar tarafından destekleniyor. GeForce RTX 4090 GPU’ların bulunabilirliği eşliğinde 12 Ekim Çarşamba günü piyasaya sürülecek. GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar ve NVIDIA DLSS teknolojisi ile ilgili ayrıntılar da dahil olmak üzere GeForce.com ve NVIDIA.com adresinde daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Tekno Safari YouTube kanalına abone olmak için tıklayın!

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz