thy coronavirüs
Okuma Süresi
3 dakika

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı coronavirüs için alınan önlemler hakkında açıklamalarda bulundu.

İlker Aycı, İstanbul Havaalanı’nda yaptığı açıklamalarda coronavirüs sebebiyle uçuşların durdurulduğu ülkeleri açıklarken, bilet iadesi ve açığa alma süreçlerinden de bahsetti.

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı: ‘’Ocak başında Wuhan merkezli bu virüs sebebiyle Bahreyn, Çin, İran gibi ülkelerden iptal yaptık. Pekin hariç Çin için tamamen iptal edildi. Pekin için de mart itibariyle karar vereceğiz. Pekin’e uçuş yapmıyoruz.” diyen Aycı, “Bilet iade ve açığa alma sürecini kolaylaştırdık. Mayıs ayına kadar olan biletleri bedelini ödemek, açığa almak gibi konularda her yerden bu hizmetleri şu anda gösteriyoruz.” ifadelerini kullandı.

İran – İstanbul uçağı riskli olduğu için Esenboğa’ya indi

İran’dan getirilen Türk yolcularının bulunduğu İran – İstanbul Havaalanı seferini yapan THY uçağı coronavirüs şüphesi sebebiyle 25 Şubat’ta Esenboğa Havaalanına acil iniş gerçekleştirmişti. 132 yolcusu bulunan uçağın Esenboğa’ya indirilmesi hakkında da açıklama yapan Aycı konu hakkında: ‘’Riskler görüldüğü belirtildi. Biz de Bakanlığımıza söyledik. Ankara’nın daha isabetli olacağı kararı oluşunca İstanbul’a inecek uçağımızı oraya indirdik.’’ ifadelerini kullandı.

Hassasiyetle taşımaların yapılmasını sağlamak amacıyla ilgili bakanlıklarla ve bakanlarla devamlı temas halinde bulunulduğunu dile getiren Aycı, Sivil Havacılıkla da sürekli olarak irtibat halinde olduklarını belirtti. Aycı ayrıca, Dünya Sağlık Örgütü ve sektörel kuruluşların da önlem ve uyarılarını dikkatle takip ettiklerini açıkladı.

thy yönetim kurulu başkanı ilker aycı coronavirüs açıklaması

THY Yönetim Kurulu Başkanı Aycı İstanbul Havaalanı’nda gerçekleştirdiği konuşmasında ayrıca:

‘’Seul’dan uçak seferlerimizi azalttık. Nahçivan’dan ise durdurduk. Risk devam ederken bazı yerlerden uçuşları durduruyoruz. Bu zamana kadar seferlerimiz durudurulmuştur. Önümüzdeki dönemde yine 12 risk ülkesi var. Onlara dikkat edeceğiz. Maske ve benzeri tedarikleri alıyoruz. Mürettebat ve istasyonlarımıza, yöneticilerimize eğitimler verildi.

Riskin yönetilmesi için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Bu tip ülkelerle ilgili Suudi Arabistan Umre uçuşlarını durdurdu. Yolcu girişlerini de 22 ülkeyi kapsayacak şekilde durdurduk. Uçuşlarımızı sağladık. Türk vatandaşlarımızı alarak geri dönmeye devam edecek. Ama umre uçuşları kapatıldı. İstanbul Havalimanı’ndan bu 22 ülkeye yönelik çalışmalarımızı yapıyoruz. Gelenleri Suudi Arabistan’a göndermiyoruz. Hızla uyum gösteriyoruz.’’ dedi.

Mayı ayına kadar ücretsiz bilet iadesi yapılabilecek

Wuhan merkezli coronavirüs sebebiyle Ocak ayından bu yana Bahreyn, Çin, İran gibi ülkelere uçuşun yapılmadığı belirtildi. Pekin hariç Çin’e tüm uçuşların iptal edildiğini aktaran Aycı, Pekin uçuşları için verilecek olan kararın ise Mart ayında belli olacağını aktardı. Aycı ayrıca Pekin’e uçuş yapılmadığını söylerken, bilet iade ve açığa alma süreçlerini kolaylaştırdıklarını da açıkladı. THY Mayıs ayına kadar alınan biletlerin bedelini ödemek ve açığa almak gibi konularda da her yerden hizmet vermeye başladı.

Şu ana kadar 250 uçak dezenfekte edildi

thy 250 uçak dezenfekte edildi

Aycı konuşmasında, çalışanların ve yolcuların sağlığı adına alınan tedbirlerden de bahsetti. Şu ana kadar 250’den fazla uçağın dezenfekte edildiğini konuşmasında dile getirdi. Virüsün riskli olduğunu ancak virüsten daha riskli olan şeyin ise tedbirsizlik olduğunu söyleyen Aycı, bireysel ve kurumsal anlamda gerekli olan tedbirlerin alındığını açıkladı.

Aycı konuşmasında ‘’İletişime önem veriyoruz, gayret gösteriyoruz. Bir eksiğimiz olursa, bu bize hatırlatıldığında, çalışmalarımızın boyutları hakkında bilgi vermeye hazırız. Benim yolcularımıza tavsiyemiz, açıklamalarımızı takip etmeleri. Kurumsal tweetlerimizden, sitemizden açıklama yapıyoruz. Ama yine de eksik kaldığımız noktalarda hatırlatıldığında arkadaşlarımız gereğini yapıyor.’’ ifadelerini de kullandı.

Dün itibariyle coronavirüs sebebiyle hayatını kaybedenlerin sayısı 2.700’e ulaştı. Avrupa, Orta Doğu ve Amerika’ya da sıçrayan virüsün tespit edildiği kişi sayısı ise şu an için 80.00.

Türk Hava Yolları ”fiyatı koru” uygulamasını hayata geçirdi

CORONA (Korona) VİRÜSÜ NEDİR? NASIL KORUNURUZ? TÜRKİYE’YE SIÇRAR MI?