Okuma Süresi
4 dakika

Hideo Kojima bir sonraki projesinin tamamen yeni bir tür olacağını söylerken şaka yapmıyordu. Death Stranding, ilk bakışta mekanikleriyle tanıdık gelebilir, ancak yepyeni bir RPG seviyeleme sistemine sahip potansiyel bir AAA oyun. Aynı zamanda başka bir insan oyuncu görmediğimiz sadece hikayeye odaklanan bir sosyal deneyim. Death Stranding, ondan önce gelen hiçbir oyuna benzemiyor ve PlayStation klasikleri arasında yer alacağı kesin.

Birkaç uzun fragman ve bir saatten fazla oyun içi videoya rağmen, Kojima Productions’ın Konami’den ayrılmasından bu yana çıkaracağı ilk oyun halen sırrını koruyor. Bunu bilerek yapıyorlar, ama oynanış açısından, Death Stranding düşündüğünüz gibi. Ana konu teslimat yapmak ve makul rotada hedefe ulaşmak. Oyun için “Kargo Simulasyonu” diyen arkadaşlar tekrar düşünsün, çünkü hiç bir kurye yalın ayak ile 100 kiloluk ağırlığı sırtında taşımıyor.

Seyahatlerinizde size bolca yardımcı olarak çeşitli araç ve ekipmanlarla, Amerika’nın engebeli arazilerini dolaşmanız gerekecek. Issız manzaralar, uçurum kenarlarını dengelemek için konulacak merdivenler ve derin suları köprü oluşturarak geçebilirsiniz. Eğer doğru hareket ederseniz, tek bir mermi sıkmadan işi halledebilirsiniz.

Paketleri teslim ederken en çok dikkat etmeniz gereken şey ağırlık faktörü. The Walking Dead’in yıldızı Norman Reedus tarafından canlandırılan Sam, sırtında oldukça fazla yük taşıyabiliyor, bu yüzden yükü etkili bir şekilde dağıtmak için biraz kafanızı yormanız gerekebilir. Ağırlığın hepsini sırtına yüklemek bir seçenek olabilir, aynı zamanda kargo rüzgarda sallanırken kahramanımızın dengesini yitireceği anlamınada gelir. Bazı eşyaları Sam’in kıyafetine takabilirsin, bu da onu herhangi bir yere tırmanırken yavaşlatabilir. Veya elinizle birkaç nesne taşımayı tercih edebilirsiniz, bu da birkaç etkileşimi yapamayacağınız anlamına geliyor. Dengemizi sağlamak için bastığımız L2 ve R2 tuşlarına buradan tekrar teşekkür ediyorum.

Üç seçenek arasında doğru dengeyi sağlamak başarılı bir teslimat yapmanın anahtarıdır, aksi takdirde yükü düşürdüğünüzde zarar görür. Şu anda kilo dengesini sağlamak için ilk emir gelir gelmez yanınıza ne alacağınızı düşünmeye başlamışsınızdır umarım, yoksa yuvarlanacak daha çok yolumuz var demektir.

Kilo dağılımı ve çevresel faktörler, öngörebiliceğiniz iki şey, ancak yol üzerinde gelişecek fazlasıyla seçenek var. Düşmanlarınız haritanın belirli kısımlarında dolaşarak taşıdığınız kargolarınızı tarayabilir. Oyunda yükçüler olarak anılırlar, erken karşılaşmaktan kaçınmak isteyeceğiniz bir grup olabilir. Yakın dövüş oldukça basit, kare ile yumruk atıp düşmanı düşürmek mümkün ya da yükün belirli bir kısmını düşmanınıza fırlatıp onu öldürebilirsiniz ve yükün bunun sonucunda zarar göreceğini unutmayın.

Bununla birlikte, tamamen başka bir tür olan bir düşmanımız daha var: KV’ler yani Kıyıya Vuranlar. Bunlar yaşamı mahvetmeye mahkum olan doğaüstü varlıklar ve varlıklarını tespit etmenin tek yolu bir Köprü Bebeği kullanmak. Oyunda Kısaltma olarak “BB” diye geçiyor yani Bridge Baby. Sam’in kanının enjekte edildiği bombaları kullanıp onlarla savaşabilirsin ya da nefesini tutarak yanlarından gizlice geçebilirsin. Yakın dövüşe girmek sadece sinirlerinizi bozmaya yarayacak.

Hangi rotaları planlandığınız ve arkanızda olan ekipmanların çok önemli olduğu acımasız bir dünya ile karşı karşıyasınız. Dağlar arasından daha kısa bir yol ile mi yoksa düz arazide güvenli bir şekilde mi oynamalısınız? İşte bunlar Death Strading’in sizden cevaplamanızı istediği sorular.

Bununla birlikte, yol boyunca yararlanmak için bazı “sosyal yardımlar” mevcut. Hideo Kojima’nın son projesinin tam anlamıyla farklı kılan bir şey de onun sosyal özellikleri. Açık dünyada asla başka bir oyuncu ile karşılaşmayacaksınız, ancak haritaya katkılarını görebileceksiniz. Çevrimiçi bağlantı sayesinde, köprüler, jeneratörler ve güven evler dahil olmak üzere oyundaki diğer kullancıların yaptığı yapıları görebiliyorsunuz. Dağ tırmanırken yanınıza merdiven almayı unuttunuz ancak aynı yere başka bir kullanıcı işaret ile merdiven bırakmış, merdiveni kullandıktan sonra beğeni tuşuna basıp ona teşekkürlerinizi iletebilirsiniz.

Yollar, belirli sınırlar boyunca inşa edilebilir ve bir aracı engebeli bir arazide yönlendirmeye çalışmaktan sizi az da olsa kurtarıyor. İnşa etmek için oldukça fazla kaynağa ihtiyaç olabilir, ancak diğer oyuncular sizin inşa ettiğiniz bir köprüyü geliştirmek için size yardım edebiliyor. Kaynaklarınızı bağışlayabilir ya da bahsettiğimiz gibi yol, araç, silah yapımında kullanabilirsiniz.

Bu kararını sizin vermeniz gereken şeylerden biri, ancak Death Stranding’in öyküsü gerçekten olağanüstü. Doğu kıyılarından batıya doğru ilerleyerek Amerika Birleşik Devletleri’ni yeniden kurmak, yeniden bir toplum ve devlet sistemi kurmak gibi büyük amaçlarımız var.

Bu, elbette buzdağının sadece görünen kısmı. Güzel ara sahneler ve oyun içi sohbet yoluyla anlatıyor, bu sadece Kojima’nın aklına gelirdi sanırım. Özellikle Jessi Corti, Mads Mikkelsen ve Lea Seydoux’un sıra dışı performansları Death Stranding’i bir oyundan çok film kategorisine sokmuş. Hideo Kojima’nın inanılmaz hayal gücü ve hikaye anlatıcılığı gerçekten Death Stranding’e ayrı bir hava katıyor, hem çok garip hem de bir o kadar sıra dışı bir evrende nasıl bunları bir araya getirmişler gerçekten anlaması güç.

Death Stranding, bazılarına göre şu anda PS4’te bulunan en iyi görünümlü oyun. Gerçekçi karakter modellerinden, her bir peyzajın müthiş güzelliği ve bu sonu gelmiş dünyanın bu kadar güzel modellenmesi gerçekten oldukça hoş görünüyor. Karlı bir dağın tepesinden, yeşil bir kırsalın içine girebilirsiniz. Yemyeşil bir arazide sırtınızda 100 kiloyu aşan yükünüz varken, boşluğun içinde güzel bir müzik ile yürüyebilirsiniz.

Sonuca bağlıyorum

Yıllar süren bu gizemli bekleyişten sonra, Death Stranding gerçekten etkileyici bir hikaye, grafik ve oyunculuk ile geliyor. Teslimatlarınızı istediğiniz gibi yapmanızı sağlarken, sosyal özellikler siz kumandayı bıraktıktan sonra bile oyun içindeki dünyanın gelişmesini sağlıyor. Hepsinden öte konuşmamız gereken şey bence, Hideo Kojima’nın hayal gücü hikaye bazen sıkıcı olsada sizi kendine bağlıyor ve bence buradaki anahtar faktör Kojima. Bence bu yeni nesil oyunu bütün oyuncular denemeli, evet ilk başta sıkıcı gelebilir ama bir zaman sonra eğlenceli ve keyifli bir hal alıyor.

ARTILAR

Diğer hiçbir seride olmayan hikaye anlatımı
Muhteşem, unutulmaz karakterler
Mükemmel teslimat mekaniği
Hideo Kojima’nın eşsiz tasarımı

EKSİLER

Bazı bölümler çok yorucu olabiliyor
Yakın dövüş mekaniği kısıtlı

TeknoSafari Puanı: 8.7/10