Pazar, Eylül 20, 2020
Ana Sayfa Dijital Sosyal İzolasyon Döneminde Yüzde 91 Daha Fazla Online Alışveriş Yaptık

Sosyal İzolasyon Döneminde Yüzde 91 Daha Fazla Online Alışveriş Yaptık

Mastercard, Türkiye’yi de kapsayacak şekilde Avrupa bölgesinde yaptığı araştırma tüketicilerin online deneyimlerine ilişkin çarpıcı sonuçlar içeriyor. Araştırmaya göre tüketicilerin sosyal izolasyon döneminde online alışveriş , video görüşme ve dijital yayın platformları kullanım alışkanlıklarında ciddi değişimler yaşandı.

Sosyal izolasyon döneminde tüketicilerin online alışveriş ; ürün-hizmet ve deneyimlere yöneliminde çok ciddi bir artış olduğu tahmin ediliyordu. Buna ilişkin araştırmalar ve raporlar yavaş yavaş gelmeye başladı. Salgın endişesi ile birlikte hayatımıza giren karantina ve sosyal izolasyon, temel ihtiyaç alışverişlerinin internete taşırken, online deneyimlere yönelik ilginin de patlamasına yol açtı. Mastercard tarafından Türkiye’yi de kapsayacak şekilde 15 Avrupa ülkesinde yapılan araştırma tüketicilerin online deneyimlere yaklaşımını ortaya koyuyor.

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de sosyal izolasyon döneminde online alışveriş ciddi artış gösterdi. Tüketiciler yüzde 91 oranında her zamankinden daha fazla online ticaret kanallarını kullandığını ifade etti. Internet üzerinden yapılan temel ihtiyaç alışverişleri ise yüzde 71 arttı. Sosyal izolasyon döneminde e-ticarette en çok satılan ürünler kitaplar, mutfak aletleri, puzzle’lar ve saç kesme makinelerinden oluşuyor. Yüzde 96’lık bir kesim online alışverişlerde temkinli olmaya çalışırken, dolandırılmaktan korkanların oranı yüzde 66 seviyesinde.

Avrupa genelinde araştırmaya katılanların yüzde 57’si her zamankinden daha fazla online alışveriş yaptığını ifade ederken, Türk tüketiciler arasında bu oran yüzde 91’e ulaşmış durumda.

Bu dönemde, temel ihtiyaç malzemelerini online aldığını belirtenlerin oranı Avrupa’da yüzde 36 artarken, Türkiye’de yine ortalamanın iki katına çıkarak yüzde 71’e ulaştı. Online alışverişte temel ihtiyaçlara ek olarak; kitaplar (yüzde 66), mutfak aksesuarları (yüzde 52), puzzle’lar (yüzde 50), saç kesme makineleri (yüzde 45) ve saç boyama ürünler (yüzde 44) listenin en önemli kalemleri olarak dikkat çekiyor.

Evde geçirilen sürelerin artışına paralel olarak film seyretmekten, sanal müze ziyaretlerine, video oyunlarından fitness aktivitelerine kadar pek çok alanda deneyimlere olan ilgi Avrupa genelinde yüzde 30 oranında artarken, ülkemizde bu hizmetlerin yeni yaygınlaşmasının da etkisi ile yüzde 68 ile ortalamanın iki katından daha fazla artmış durumda. Online deneyimler için yapılan harcamalar Avrupa’da yüzde 58 artarken, Türkiye’deki artış ise yüzde 66 olarak hesaplanıyor.

Online Görüşme En Yaygın Dijital Aktivite

İzolasyon döneminde Türk tüketicilerin en yaygın aktivitesi aile, arkadaşlar veya iş grupları ile yapılan online görüşmeler (yüzde 92) oldu. Ardından Netflix, BluTV gibi online televizyon servisleri geliyor (yüzde 79). Bunu sanal gösteriler, stand-up şovları (yüzde 67) ve online video oyunları (yüzde 59) takip ediyor.

İçinden geçtiğimiz dönemde göze çarpan en önemli değişimlerden birisi ise hayırseverlikteki artış. Avrupa genelinde tüketicilerin yüzde 28’i online bağış yaptığını belirtirken, yüzde 14’lük bir kesim hayatında ilk kez bağış yaptığını ifade ediyor. Türkiye hayırseverlikte de Avrupa ortalamalarının iki katına çıkıyor. Buna göre izolasyon döneminde online bağış yaptığını ifade edenlerin oranı yüzde 59 seviyesinde ve yüzde 44’lük bir kesim ilk kez bağış yaptığını belirtiyor.

Online Bankacılık İşlemlerinde Ciddi Artış 

Online Bankacılık İşlemlerinde Ciddi Artış 

Sosyal izolasyon döneminde online bankacılık trendlerinde ciddi değişimler yaşandı. Finansal işlemlerin halledilebilmesi için önem taşıyan online bankacılık faaliyetlerini öğrenen Avrupalıların oranı yüzde 37, Türkiye’de ise bugüne kadar bankacılık işlemlerinin çoğunu fiziksel olarak halleden büyük bir kesim bu dönemde online bankacılığa geçtiği için bu oran, yine Avrupa’nın iki katına çıkarak yüzde 82 seviyesine ulaşmış durumda. Evde geçirilen bu süre içinde yemek yapmayı öğrenme (yüzde 67), evde sağlık bakımı (yüzde 60), kendileri ve aile bireyleri için farklı alanlarda çevrimiçi eğitim materyallerini keşfetme (yüzde 59) ve kendin yap gib hobiler (yüzde 46) öne çıkan eğitim faaliyetleri olarak dikkat çekiyor. Eğitici faaliyetler bakımından ise fotoğrafçılık yüzde 29 ile ilk sıraya gelirken, yüzde 26’lık müzik enstrümanı öğrenmeyi yüzde 25 ile online film yapımı ve kodlama takip ediyor.

Türkiye’de Tüketicilerin %96’sı Online Alışveriş Sitelerinde Fiyat Karşılaştırması Yapıyor

Araştırma, online alışveriş alışkanlıklarının da gerçek hayatın bir yansıması olduğuna dikkat çekmesi bakımından da önem taşıyor. Buna göre tüketiciler, gerçek hayatta olduğu gibi e-ticarette de aynı ürün için daha az para ödemenin yollarını arıyor. Gerçekte pazarlık olarak ortaya çıkan bu durum, online dünyada ise farklı siteleri gezmek ve yorumları okumak olarak karşımıza çıkıyor. Avrupalı tüketicilerin yüzde 81’i Türkiye’deki tüketicilerin ise yüzde 96’sı, aynı ürünün daha uygun fiyatlısını bulmak için farklı sitelerde geziniyor. Yine gerçek dünyada ‘göz gezdirmek’ olarak da tanımlanabilecek davranış, online dünyaya istek listesi olarak yansıyor. Avrupalı tüketicilerin yüzde 66’sı, Türkiye’deki tüketicilerin ise yüzde 86’sı, istek listesi hazırlamakla yetiniyor.

Online alışverişlerde güvenlik de en önemli başlıklar arasında. Buna göre internetten alışveriş yapanların yüzde 96’sı temkinli olduğunu belirtirken, yüzde 94’lük bir kesim satın almadan önce yorum ve değerlendirmeleri okuyor. Online dolandırıcılıktan endişe edenlerin oranı hem Avrupa’da hem de Türkiye’de yüzde 66 seviyelerinde bulunurken, hali hazırda gerçek dünyada bildikleri tedarikçilerden alışveriş yapanların oranı Avrupa’da yüzde 80’lerde Türkiye’de ise yüzde 89 seviyesinde yer alıyor.

KARANTİNADA EN POPULER 10 DENEYİM

1. Aile, arkadaş ve/veya iş grupları ile video konferans: Yüzde 92
2. Netflix, BluTV, Amazon gibi online içerik servisi: Yüzde 79
3. Sanal komedi veya stand-up: Yüzde 67
4. Online video oyunları: Yüzde 59
5. Yemek kursları veya online yemek tarifi: Yüzde 52
6. Online konserler: Yüzde 52
7. Online müze veya benzer ziyaretler: Yüzde 50
8. Sanal fitness eğitimleri: Yüzde 46
9. Yeni bir dil öğrenme: Yüzde 44
10. Online bulmacalar: Yüzde 43

POPULER ONLİNE BECERİLER

1. Online Bankacılık: Yüzde 82
2. Yemek Pişirme: Yüzde 67
3. Sağlık Yönetimi: Yüzde 60
4. Eğitim Kaynakları: Yüzde 59
5. Kendin Yap Projeleri: Yüzde 46
6. Saç Kesimi: Yüzde 40
7. Makyaj yapımı: Yüzde 39
8. Yeni dil öğrenme: Yüzde 37
9. Dans eğitimi: Yüzde 34
10. Resim çizme eğitimi: Yüzde 33

ALIŞVERİŞTE EN POPULER 10 ÜRÜN

1. Kitaplar: Yüzde 66
2. Mutfak Malzemeleri: Yüzde 52
3. Puzzle: Yüzde 50
4. Saç Kesme Makinesi: Yüzde 45
5. Saç Boyaları: Yüzde 44
6. Aile Oyunları: Yüzde 37
7. Yastıkları: Yüzde 35
8. Bilgisayar ve ekipmanları: Yüzde 35
9. Ekmek makineleri: Yüzde 33
10. Fitness ekipmanları: Yüzde 32

İlginizi Çekebilir:

Salgının online alışverişe olan etkileri açıklandı

Amazon, Coronavirüs nedeniyle 100 bin yeni personel alacak 

Teknoloji Haber Bülteni DigiToll İçin Tıklayınız..

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

blank

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Project Cars 3 Oyununun 1.4 Güncellemesi Yayınlandı

Slightly Mad Studios tarafından geliştirilen Project Cars 3 yakın bir zaman içerisinde çıkışını gerçekleştirmişti. Project Cars 3 oyununa 1.4 güncellemesi geldi ve yama notları...

İstanbul Valiliği Açıkladı: Kamu Kurumlarına HES Kodu ile Girilecek

İstanbul Valiliği ’nin bugün yapmış olduğu açıklamaya göre, kamu kurumlarına girişte 23 Eylül Çarşamba gününden itibaren HES kodunun zorunlu olacağı bilgisi paylaşıldı. İstanbul Valiliği...

Crysis Remastered, Denuvo Koruma Teknolojisini Kullanıyor

Crytek tarafından geliştirilen Crysis Remastered yayınlandı. Crysis Remastered ‘in Denuvo koruma teknolojisini kullandığı belirtildi. Crysis Remastered, PC platformu için Epic Games Store üzerinden oyun-severlerin beğenisine...

Spor Teknolojileri Alanında Çalışan Rapsodo, Türkiye’deki Ar-Ge Departmanını Büyütüyor

Spor teknolojileri alanında çalışmalarını sürdüren Singapur merkezli Rapsodo, Türkiye ’deki Ar-Ge ofisini büyütüyor. Firma, 2021 yılında İzmir Urla’daki Teknopark içerisinde bulunan Ar-Ge ofisinde yüzde...

Raji: An Ancient Epic, 15 Ekim Tarihinde PC Platformuna Geliyor

Nodding Heads Games bir süre önce aksiyon-macera oyunları olan Raji, An Ancient Epic oyunlarını duyurmuştu. Oyun stüdyosu oyunun çıkış tarihini belirledi. Raji: An Ancient...